A múltkor, lapozgatván az Buci Macit, leltem rája erre a receptre. Igen. Buci Macit. És? Ráuntam az FHM agyonretusált nőire, a National Geographicot meg otthon hagytam. Gondoltam jót tesz majd a változatosság. És tett. Jót. A pingvines játékot, ami benne volt tök könnyen megoldottam, szóval aznapra már nem kellett más sikerélmény.

A recept az viszont valami fantasztikus. Olyan tök egyértelműen le van írva, hogy még egy olyan retardált is, mint én, elsőre felfogja. Ráadásul ez is kelt tészta, szóval gyakorlásnak se volt utolsó. Nesze neked atomszakácskönyv. Ha finomat akarsz, kérdezd Buci Macit.  Majd Ő megmondja. Mondjuk én kicsit változtattam a recepten. Mert eredetileg mákos, de az nem volt itthon. Fahéj meg kakaó viszont de.

Na, de jöjjön az elkészítés módja. Úgy írom le, ahogy volt. Íme:

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 5 dkg cukor, 2 dkg élesztő (én többet tettem bele, hogy  ez most már tényleg megkeljen), 2,5 dl langyos tej, 1 csomag vaníliás cukor, 4 dkg margarin, 1 tojássárgája, csipetnyi só, kész máktöltelék és egy kevés kakaópor (én összekevertem kakaóport, meg fahéjat kristálycukorral, természetesen külön-külön)

Buci Maci tálba teszi a lisztet, a tojássárgáját, a kétféle cukrot, a vajat és a csipet sót. Az élesztőt feloldja a langyos tejben, és ezt is a tálba önti. A hozzávalókból sima tésztát gyúr, és egy óráig meleg helyen keleszti. (Na, ilyen nekünk nem sok volt, szóval Hófehérke kelesztette a teste melegével. Akinek nincs otthon beépítettt Hófehérkéje az használhat bármiféle asszonyformát, amelyik képes 1 órán át veszteg maradni.)

A tésztát négyszögletes lappá nyújtja. A tetejét megkeni olvasztott margarinnal. Rásimírja a máktölteléket, és megszórja egy kevés kakaóporral. (Esetünkben rászórja a kétféle cuccot, egyiket az egyik felére, másikat a másikra.) A tésztát óvatosan feltekeri, majd vékonyan felszeleteli. A mákos (nálunk nem az, de többet nem írom le) csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe rakja. A finomság 180 fokon körülbelül fél óra alatt készül el.

Jó étvágyat kívánunk.

Ha sütés közben kicsit meg vagyon locsolva tejjel, akkor a tésztája még brutálisabb lesz. Az elkészítés - kelesztéssel, mindennel együtt - kb. 2-2 és fél óra. Viszont 5 ember 10 perc alatt képes befalni egy egész tepsire valót. Akkor ezek szerint nem is lett ez olyan rossz. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://garou.blog.hu/api/trackback/id/tr31786545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása