Arturiusz királyusz

2009.01.13. 22:16

Tudjátok mi a metál? Mikor egy filmet olyannyira szarránézel, hogy ha fel akarod dobni, akkor benyomsz rá valami kikúrtul elbaszott nyelvet. Így történik éppen, hogy az Artúr királyt törökül nézzük, török felirattal. De bazz...törökül még az arcok is mások! :D

Szerző: Garou

8 komment

Címkék: film

A bejegyzés trackback címe:

https://garou.blog.hu/api/trackback/id/tr93875982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mornambar-Totto 2009.01.13. 22:21:05

ennyire szereted az Artúrt? :S

Garou 2009.01.13. 22:53:52

Hát ha választhatok, inkább a Ginever! :D :P

adeptus · http://voxadepti.wordpress.com 2009.01.14. 10:01:56

Egyszer végignéztem, annyi egy életre elég volt belőle.

Garou 2009.01.15. 10:15:22

Adeptus: Mert te biztos nem hagyományőrzöl és nem tudok értékelni a szarmata páncélzatokat. Mondjuk szerintem a duma is jó benne. Én bírtam. Viszont ha már itt tartunk, akkor ajánlj egy filmet, ami neked tetszett!

adeptus · http://voxadepti.wordpress.com 2009.01.21. 11:41:42

Épp idejében vettem észre, hogy megszólíttattam. :)

Hát ha már töris filmnél, tartunk, nekem például határozottan bejött a Mennyei királyság. A rózsa neve egyenesen kult. Ha meg Artúr király, akkor egyértelműen Excalibur (vagy Gyaloggalopp :) ).

Sőt, a Gladiátor is nagyon profin volt megcsinálva, még ha alapvetően kissé hihetetlen is a sztori.

A szarmata páncélt tényleg nem tudtam értékelni, de a fő bajom az volt a filmmel, hogy valóságnak adta el magát, amikor ennek sem volt több köze a valósághoz, mint a mondakör bármelyik feldolgozásának. Meg utálom ezt a gonosz keresztények-nemes pogányok beskatulyázást.

Garou 2009.01.25. 16:19:36

Adeptus: Ebben sajnos tévedsz, az eddigi legvalóságosabb ábrázolás volt, ami eddig készült. Van egy régész ismerősöm és ő mesélte, hogy Hadrianus fala mentén valóban szarmata helyőrségek voltak végig. Arturius Castusról azonban nem feltétlenül igaz, hogy ő volt az a bizonyos Artúr. Erre elég sok variáció létezik. És miért nem tetszik a gonosz keresztény effekt? Hogy a filmből idézzek: "Te is keresztény vagy?"

A Mennyei királyság az valóban egy nagyszerű film. All hail to Ridley Scott! A szereplők, a felszerelés, a díszlet elképesztő volt. Azok a torbacsilok...hmmmm...elfogadnék egyet. És abban is jó a duma! "Én egyszer két napig csatáztam nyíllal a herémben!" Csak azt sajnáltam, hogy a germán úriembert sajna igen hamar kiírták, mikor hirtelen egy számszeríjjal kinyírták! Höh! Rímelt!

A Gladiátor (szintén Ridley Scott, áldassék a neve ösmét) megint csak profi munka. Ám a sztoriban meglepően sok olyan elem van, ami valós dolgokon alapult. Pl. Commodus ténylegesen harcolt az arénában gladiátorként, azonban nem ott lelte halálát. Természetes halállal halt meg. Narcissus, az ő személyes edzője gyilkolta meg őt, egy összeesküvés keretében. Igen, Rómában anno ez természetes halálnak számított.

Mornambar-Totto 2009.01.26. 00:43:35

Garou: you have MIGHT - idáig eszembe se volt hogy megnézzem de most eskü kedvet kaptam rá! :D

adeptus · http://voxadepti.wordpress.com 2009.01.26. 11:58:51

Nem mintha idetartozna, de keresztény vagyok. Az Artúr királynak borzasztó primitív világképe volt, ha pedig a határvédő szarmatákról akarok filmet csinálni, akkor nem kell belekeverni az Artúr-mondakört. Meg az, hogy a határokat védték szarmaták, abból még messze nem következik, hogy a történet igaz. Bár általában, ha egy filmre odaírják, hogy valós történet alapján, az a legkevésbé valós. Pech, de a korból elég kevés forrásunk van. Neked tetszhet, oké, de nekem bűnrossz film, a karakterábrázolás meg kb. nulla.

A Gladiátorban nem Commodus halála volt a hihetetlen, hanem a hadvezér-rabszolga-gladiátor életpálya.

süti beállítások módosítása